Nu äre jul igen!

Har gått omkring och haft svenska julsånger i huvudet den sista tiden. Har försökt skapa mig lite svensk julstämning i mitt sinne och det har gått bra! Vaknade upp idag och såg hur det öste ner vit och fin snö och det gjorde mig både glad och lite besvärad.

Jag och Benjamin ska nämligen på en lång skidtur idag. Vi ska ta oss upp till en stuga/hotell uppe i bergen. Där ska vi tillbringa natten och morgondagen. Ska ta med mig kamera o visa bilder sen. Men som sagt blev jag lite orad för det kommer bli riktigt jobbigt att åka skidor i nysnön, speciellt för bennte ;)

Igår var vi och julhandlade, vi inhandlade blandannat svenskt knäckebröd och Annas pepparkakor. Nu måste jag rusa...

Julen är hääär :D

Hoppas att alla ni där hemma har det riktigt mysigt KRAM

Lite bilder jag samlat på hög..


Jag fick besök på mitt jobb förr några veckor sedan, Benjamin och Camille tog sig en tur upp till vackra Callaghan. Bilderna är tagna av Benjamin och skidåkaren är Camille. Bakom mig ser ni mitt lilla kontor, uthyrningsaffären där jag tillbringar arbetsdagarna om jag inte är ute i spåret.




Det här är från när vi var på världscupen i bob. Riktigt häftigt, otroligt höga farter dom kommer upp i, lät som att ett stridsflygplan åkte förbi varje gång dom passerade. Kändes inte så genomtänkt det där med säkerheten. Vem som helst hade kunnat kasta nått på banan för som ni ser fanns det inga skyddsnät alls. Men folk är så godtrogna här så dom vågar ha det så och det gick ju uppenbarligen bra. Stort att jag lyckades få med en bob på min sega kamera :D







Lite bilder från Village med Lisa och Krisse. Såg ni vovven? haha så gullig, på baksidan av glasögonen stod det; doggels.


skidor skidor skidor

Ojoj vad jag är trött.. Har jobbat nästan hela veckan och gud vad det har varit stressigt. Under helgdagarna är det extra mycket gäster så jag har åkt skidor som en galning! När det inte är gäster vallar jag skidor..

Den här veckan har vi bland annat; ätit en trerättersmiddag med grannfolket, sett en världskupptävling i bob, partat lite, suttit barnvakt, storhandlat i Squamish..listan är lång men det roligaste är nog att vi har fått finbesök.

Lisa och Krisse är i Whistler! Dom ska bo hos oss tills dom hittar ett eget ställe. Har varit riktigt kul o få ta igen lite tjejsnack med Lisa. I lördags var vi ute och tog lite välkomstdrinkar och hade det allmänt roligt. Vi avslutade kvällen med att gå på en bar som kommer att bli Benjamins nya arbetsplats. Han kommer alltså inte behöva skotta nå mer nu, istället ska han bedriva arbetsdagarna(nätterna) med att stå dörrvakt i baren.

Imorgon ska jag köpa ett par slalomskidor, mitt liftkort är fixat så det är bara det som fattas, hoppas att vi ska kunna ta oss upp i backen snart det kommer bli sweet :D


RSS 2.0