God fortsättning

Känner att det är dags för en liten uppdatering. Har varit dåligt med det på sistone..

Just nu sitter jag, sofia och Benjamin helt slut i vårat vardagsrum. Jajuste, vi har fått finbesök, syrran är här :D Varför jag och Sofia är helt slut är för att vi har varit uppe i backen och åkt slalom hela dagen och benne är slut för att han är sjuk o har feber.
Det har öst ner snö dom senaste dagarna så skidåkningen var helt grym idag. Pudersnö ända upp till knäna, är verkligen kul att åka i sånt före, känns som att man svävar. Det är verkligen mäktiga skidbackar här. Svårt att beskriva hur stort det verkligen är, men om jag säger att på väg upp på toppen hinner man passera två nivåer av molnbanker. Nere i byn så regnade det idag och det var typ slasksnö, men när man hade kommit halvvägs upp för berget var det puder ända upp till toppen. Sofia jämför storleken på backarna med tre Åre-berg.
Det var sista dagen vi har åkt nu innan Sofia åker hem, vi har fått fyra dagar med gnistrande solsken och två dagar med pudersnö, perfekt. Sista åket här är inte riktigt samma sak som sista åket vars som helst annars. För det mesta befinner man sig högst upp på toppen och ska ta sig ner, vilket kan ta upp till 30-40 min. Sofia var lite orolig att hon skulle bryta benet i dagens sista åk, slut som vi redan var. Men vi tog det lugnt så allt gick bra :)
Imorgon ska jag och Sofia åka på scandinava spa och få "svensk massage" Vi är inte helt säkra på vad det innebär, men vi antar att det nog bara är vanlig massage. Det ska bli skönt med lite avslappning efter all denna skidåkning. Det är nog bra för Sofia också som har en 30 timmars resa framför sig...
Ikväll ska vi kanske gå på bio, de har sjukt goda biopopcorn här, de häller typ smör över dom!
Peace out ;)





Kommentarer
Postat av: Mallan

ååh, låter som makalös skidåkning!

och popcornen alltså....när får jag komma?! saknar dig.

2011-01-08 @ 18:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0