Have you ever been part of a great team? Yes I have...

Har varit på min jobbintervju idag. Den hölls i Whistler Olympic park, där alla skidtävlingar hölls under OS. Alltså inne i ett hus, inte på spåren. Det var kul o se stället, man kände igen sig. Såg den "livsfarliga" kurvan ner mot målgången, där Kalla höll på och trilla. Var häftigt, men det kommer nog vara ännu häftigare att faktiskt få åka på spåren.

Intervjun gick faktiskt över förväntan. Var rädd att jag skulle bli nervös, men det hann jag aldrig bli. Två äldre män intervjuade mig varav en satt bara och lyssnade vilket var lite jobbigt. Dom frågade grejer som vad jag har jobbat med förrut och varför dom ska anställa just mig. Det gick bra att svara på deras frågor, jag fick fram det jag ville säga. Jobbet som jag sökt är skidinstruktör, för främst nybörjare i skidor. Dom säljer så kallade "lektioner" i skidåkning.

Jag ska bara skriva lite extra om en speciell fråga jag fick av intervjuaren, för jag vet att svaret på den kommer göra mina små kycklingar stolta. När intervjun var nästan slut fick jag en besvärlig fråga som löd; har du någonsin varit med i ett ”great team” och vad gjorde det så bra. Jag fattade inte vad jag skulle svara på det, så det blev tyst. Jag var ju tvungen och säga någonting och då ploppade Malin, Cilla och Jossan upp i mitt huvud. Vi är väl ändå ett ganska så ”great team” tänkte jag. Så jag svarade att ”yes I have, back in high school” och sedan förklarade jag att; jag och mina träningskamrater på gymnasiet utgjorde ett väldigt bra team. Vi stöttar varandra, även när det går dåligt och vi tar fram varandras goda kvalitéer. Då sade han ”that sounds great”. Hoppas jag får jobbet.

Såg en björn på vägen hem, den stod vid vägkanten. Så nu är jag skyldig Benjamin 50 kr ( jag trodde inte vi skulle se en till björn)


Kommentarer
Postat av: Anna

Så underbart att du bloggar. :) Jag ska hålla en tumme att du får jobbet och att även lillebror får sig lite arbete ;) Ha det så bra. Kram.

2010-10-20 @ 10:11:46
URL: http://foxygoldfish.blogspot.com
Postat av: LOTTA

Åh vad glad jag blir..Jag tror du får jobbet..Lycka Till// Krrraaaaaaam

2010-10-20 @ 13:34:08
Postat av: Lill loppan!

torres, allas vår stolthet! självfallet är vi ett great team! (observera ÄR, inte var) hoppas du får jobbet, tror du är perfekt lämpad :) saknar dig guldlock! pusspuss

2010-10-20 @ 17:29:37
Postat av: Soffan

Coolt! bra jobbat syrran :) kändes som en scen från en film/serie, då hade de visat bilderna i din hjärna när de dök upp haha, och sen levereras det perfekta svaret hehe :P men akta björnarna, hoppas ni inte blir för vana vid de och typ tror att de är tama eller nåt...

2010-10-20 @ 19:19:56
Postat av: mallan h

underbart att få läsa om hur ni har det - och sjukt vackert verkar det ju också vara! en riktigt härlig plats att vara på :) kan ju inte annat än hålla med om att du fick fram ett kanonsvar - ni är underbara brudar! ;) hoppas allt fortsätter i samma galanta stil :P kramar på dig!

2010-10-21 @ 22:03:48
Postat av: mallan larz

SÖTNÖT!

2010-10-21 @ 22:34:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0