Vill ha julmys

Ingen dag är då den andra lik. Började denna dag på brasiliansk tv. Ja, brasiliansk tv. Det var ett filmteam från Brasilien som är i Kanada för att göra en reklamfilm om vintern här. Så då ville dom filma lite vintersporter som bland annat längdåkning. Vi gav dom en lektion i "discover biathlon" och jag höll i skidåkningen. Jag var inte alls förberedd på att instruera inför en kamera, speciellt inte klockan halv nio på morgonen, men det ordnade sig. Det första jag tänkte var; guu vad tur att jag orkade ta smink idag, haha nog är man ytlig föralldel.

Programledaren var riktigt dålig på skidor, han hade aldrig tidigare åkt skidor så ni kan ju föreställa er. Men jag gjorde mitt bästa, tog på mitt professionella leende och försökte ignorera kameran. Jag tror vi kommer få lite bilder från idag skickade till jobbet, kommer isf lägga ut dom då!

Min julabstinens har börjat växa sig stor nu...vi har ingen adventsljusstake! :( trodde aldrig den dagen skulle komma. Men jag ska verkligen försöka hitta nå mysiga juldekorationer till huset. Man firar ju inte advent här så det blir nog ingen ljusstake. Jag har iaf bestämt att jag ska laga svensk julmat till julafton, klarar inte en jul utan röbetssallad och köttbullar. Kommer dock inte vara samma som mormors köttbullar...eller farmors gravlax...åh nu vattnas det i munnen.

Ska gå och tröstäta lite

<3



Kommentarer
Postat av: S

Shitt vad coolt, den kanske kommer upp på youtube ;) jag kan ju kanske ta med mig julmat när jag kommer, det är ju minus på planet :)

2010-11-30 @ 13:57:22
Postat av: Pappa

Hade varit kul att se inslaget i Brasiliansk TV.....vad blir det härnäst? Hollywood???;)

Mamma mailar receptet på köttbullar så ni kan laga något juligt till jul :-)



P & K

Pappa

2010-11-30 @ 21:54:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0