Skeleton?

Idag har jag jobbat och jag kan lätt säga att det var en av dom tråkigaste dagarna so far. Jag hade en lektion som var en timme lång och den var helt okej. En australienare som hade åkt skate ett par gånger förrut så han var inte helt hopplös. Men resten av dagen gick jag runt och bara väntade på att få åka hem. Så nu är jag hemma och jag o benjamin ska laga parisare ikväll, mums.

På jobbet har vi fått ett erbjudande att komma till bob-centret och testa på skeleton. Skeleton är när man åker ensam på en liten bräda, med huvudet före! Jag skrev upp mig på en gång o tänkte guu vad coolt. Tänkte att det kan ju inte vara så farligt o läskigt eftersom det är ett program för turister. Men jag fick lite mer information idag och då blev jag lite tveksam. Det stod att vi ska förvänta oss att vi kommer åka i en hastighet mellan 80-90 km/h och att vi kommer utsättas för g-krafter. Jag får ta mig en funderare.

Noelle Pikus-Pace A general view of the track as Noelle Pikus-Pace of the USA takes a run during Skeleton training for the Bobsleigh and Skeleton World Cup at the Whistler Sliding Center on February 3, 2009 in Whistler, Canada.  (Photo by Doug Pensinger/Getty Images) *** Local Caption *** Noelle Pikus-Pace



Annars är livet bara bra här, känns jättetråkigt att sofia inte är här längre...Men jag tröstar mig med att njuta av naturen och försöker komma ihåg att jag kommer inte att vara här hur länge som helst så jag vill leva och njuta i nuet. Jag har pratat med min chef och jag kommer att få tre lediga dagar/vecka nu och då får jag mer tid att njuta av Whistler.

<3



Kommentarer
Postat av: Pappa

Hade jag varit där hade det inte blivit någon kälkåkning..... din lilla bandit, du åkte trots mina varningar. Tur att det gick bra men åk inte nå mer. Håll dig till slalom & längdåking i fortsättningen;-)

P

2011-01-28 @ 15:23:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0